Brannvernuke i Tusseladden

Nå i uke 38 har vi brannvernuke i Tusseladden, og vi har mange spennende aktiviteter planlagt.

I løpet av uka skal vi ha to varslede brannøvelser i barnehagen. En oppe på huset i Slettavegen, og en nede i fjæra. Brannøvelsen i Slettavegen gikk i dag, tirsdag 21.09, og brannøvelsen i fjæra skjer torsdag 23.09.

På Sørtind tok vi idag ut brannslangen vi har i fjærahuset for å sjekke at den fungerer som den skal, og alle som ville fikk lov å teste den ut. Barna koset seg med å klatre opp i stigen og sprute vann på trærne. Ekstra spennende ble det da de klarte å sprute ned bladene på trærne.

Vi kommer til å ha fokus på brannvern fremover, og mange foreldre og foresatte kommer nok til å få høre om brannbamsen Bjørnis. Her er en link dere kan sjekke ut med informasjon, sanger, aktiviteter og forslag til brannøvelse hjemme: Brannbamsen Bjørnis

Vi anbefaler å ha en brannøvelse hjemme nå som vi har dette temaet i barnehagen. Da får dere inn rutiner i tilfelle det trengs, og barna kan komme med tips og triks de allerede har lært i barnehagen :)