Tussene sang Luccia sang for kommunestyre

Tussene og barn fra de fem andre Universitetets barnehagene overrasket kommunestyre med flott Lucia sang da Tusseladden friluftsbarnehage ble offisielt utnevnt som Universitetesbarnehage. .

Tusseladden friluftsbarnehage er blitt en av seks barnehager i Tromsø som har fått tittelen Universitetes barnehage.

Barnehagene vil bli tettere knyttet til UIT forskning og utdanning av barnehagelærere i framtida. Det vil øke kompetansen både i personalet i barnehagen, gi oss mulighet til å delta spennende prosjekter hvor barnehagens praksis får størreoppmerksomhet.

Barnehagen har i mange ti år vært praksisbarnehage for UIT, nå vil vi og få del i mer kompetanse og forskning hvor hele personalet blir innvolvert. Vi gleder oss.